onsdag 20 januari 2010

Hänt på bussen...

När jag var på väg till ridningen i måndags så kom det en ung kille och satte sig på platsen utanför mig, ganska långt bak i bussen.

Plötsligt lutar sig killen mot mig och följande utspelar sig:
Killen, ca 10 cm från mitt öra; Ursäkta, kör vi ikväll eller?
Jag, något förnärmat: Förlåt, vad sa du?
Killen, lika nära men något högre; Kör vi ikväll eller?
Jag, irriterat: Vad menar du?
Samtidigt vänder jag mig mot honom och han mot mig och vi glor båda två lika irriterat och förvånat på varandra när jag inser - han har hörsnäcka och fortsätter att fråga om "vi ska köra ikväll" (alltså INTE han och jag, utan han och någon han har i telefon) samtidigt som han jobbar för att få upp något ur höger (ytter) bakficka på jeansen, och således råkar luta sig åt mitt håll...

Nä, jag är inte pinsam.

So long. /A

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHAHA....
hade nog hänt alla :-)
//Nina