måndag 22 juni 2009

Heliga helg

Alltså, vilken helg! Vi lämnade söder på torsdag eftermiddag och drog till Åland - jag, fina G och Marcus. I baksätet brevid mig stod en kylväska som kunde kopplas till tändaruttaget. Jag hånade den lite först och tyckte den var nördig, but I am telling you - It works! Hur som, vi kom fram till Munknäs mitt i natten och då bjöd Ma på levande ljus, kall öl och chips. Very najs! Midsommarafton började med stor frukost, följdes av handling på Föglöbutiken och sedan sill- och laxlunch. Inte en droppe regn, inte så mycket sol (väldigt lite faktiskt) men vi satt ute hela dagen och grillade på kvällen. Mycket trevligt! Kvällen avslutades med Mas galna släkt i huset upp i backen, och jag var sist hem. Satt på bryggan en stund och drack öl och pratade med mig själv, men det var inge kul så jag gick och la mig. Midsommardagen bjöd på strålande sol och vi fick äta frulle ute på verandan och sedan blev vi sittandes där. Som vanligt vid den här tiden på året tänkte jag inte på att solen tar. Jo, jag brände mig. Ajajaj. Väl hemma (vilket tog sin tid) fick jag och fina G varsin efterlängtad dusch och lite After sun (underbart för bränt barn...), några kalla öl och sällskap av Pau och Marcus. Var hos den senast nämnda (halleluja!) och sjöng Karaoke på hans Lips - skiiiitroligt, även om jag inte var särledes bra på det... :)

Söndagen var helig. Big time helig. En hel dag på soffan, endast med avbrott för lite mat hos indiern. Kröp ner i sängen vid 22 i går och läste klart "En annan sorts kärlek" och höll på att gråta ögonen ur mig. Fantastisk bok (om än ganska provocerande) som bör läsas i ensamhet (i alla fall de sista 50 sidorna...).

Nu: jobb. So long. /A

2 kommentarer:

Åsa sa...

Va skönt o äntligen fatta vad föregående inlägg var! Har klurat på den du! Gött o höra att du haft det bra. Tjing i midsommarluvan

Ma. sa...

Ja, tack för fantastiskt trevlig midsommarafton på Munknäs! :)

Och JA! Jag höll fan på att lipa ihjäl mig när jag läste den boken... ensam rekommenderas (man lär sig av sina misstag....)