onsdag 10 december 2008

Ma-kväll

Har hängt med Ma i dag. Underbart! Vi sågs på centrum och avhandlade viktiga saker, sen fortsatte vi över en (hmmm...) öl hemma hos mig och planerade en liten tillställning vi har bestämt att vi ska ha på fredag. Det blir middag, spel och öl, med mina vänner och G's vänner. Supertrevligt! Sen har vi avhandlat en del andra saker också. Typ. :) Hur som helst, mycket trevligt!

Min vän Mi har kommit in på aspirant-utbildningen till bildtolk!!! Hon är sååå grym! Stort grattis Mi-liten!!

I dag på bussen på vägen hem, så klev det på en dam som kommenterade lite kort till chauffören att den tidigare bussen inte kommit. När hon satt sig sa chauffören i mikrofonen: "Du som var lite spydig här, det händer faktiskt att vi på SL också blir sjuka." Damen skriker tillbaka, högt som fan: "Jag bara kommentarade lite artigt att bussen inte kom." Och han fortsätter, fortfarande i mikrofonen: "Det finns ingen anledning att vara otrevlig mot mig, jag kör bara den här bussen." And on it went. Det var väldigt pinsamt.

I söndags. Då postade jag ett kort, till min fina G. Han har vid några tillfällen sagt "I love you" till mig. Jag är så dum i huvet så jag har fnissat och sagt att han är fin. Det är som ett stopp i mig, fast det känns i hela magen att jag också känner så, som att jag tror att nåt ska gå fel om jag säger det högt. Senast jag sa det till nån fick jag stryk. Det är 10 år sen. Jag brukar hävda att det inte berör mig längre, men tydligen hade jag fel. För jag kunde/kan inte säga det. Hur som, så skickade jag ett kort till min fina, att jo, Älskar dig. Och i dag kom det fram. Och han svarade: "Älskar dig hjärtat". Jag började gråta. Jag blev svag i mina knän. Jag blev så innerligt lycklig ända in i själen att jag inte visste vad jag skulle svara. Jag svarade "Nu är jag glad. Puss bästa". Jag hoppas han fortsätter. Älska mig. För han sa att han älskar mig. Mig.

So long. Med lycka. /A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart darling! Du vet, ibland när man möter sina demoner så visar det sig att dom inte var fariga alls... bara små fisar som gömt sig i ens innersta. En prutt så e dom väck! Jag e så stolt över dig att du sa the big words igen. O till en kille, som trots att han är för mig obekant, verkar vara en riktigt fin klippa. En Anna-kille. Tjoflöjt

Anna sa...

Hmmm... Ja, nu sa jag ju inte det. Jag skrev det på ett kort. Fast det räknas ju ändå. Och det känns sååå bra. Han är bäst, min kära G. :)