måndag 6 april 2009

A weekend to remember

Alltså. Hur härligt kan man ha det? Jo, så här.

Fredag: gick från jobbet ner till G. Han, Jens och Marcus satt ute på gården i solen med varsin kall och jag hade med mig en flaska Cava som hette Anna-nåt. Detta för att fira att jag avslutat en rekrytering som dragit ut på tiden. Med champagneglas fulla av bubbel i solen - kan det bli fel? När solen gick ner bakom husen gjorde vi oss i ordning och lallade till Patricia för att inta middag tillsammans med ett gäng andra människor - en synnerligen gemytlig kväll även om service kunde varit bättre.

Lördag: vaknade brevid fina G. Bara en sån sak. Frukost och mys. Sen. Vad ska vi göra nu? Snilleblixt-Anna kom på den fantastiska iden att vi borde inviga Medis. Sagt och gjort. Vi tänkte att om vi går tidigt så finns det ju plats. Jo, tjena. 14.00 första sol-lördagen på året är Medis fullt. Vi gav dock inte upp utan fick ett bord i solen, varsin kall och därtill sällskap av Ma, Marcus och Hilding. Mycket lycka. När solen började dala bestämde vi oss för att inta mitt hem och kocka lite, och göra Eme sällskap. Efter lite mat i magen spelade vi spel natten lång. Till och med efter Marcus hade lekt ute på gården och stupat med huvet före ner i asfalten. Det var lite scary, men vi höll oss lugna och fina och fick tvättat både honom och såret. Kanske borde det ha sytts lite, men det är ju lite sent att fundera över nu...?

Söndag: Vaknade brevid fina G. Bara en sån sak. :) Lång dag i skön säng. Underbart.

Måndag: Mycket jobb, men ändock bara en tredagarsvecka. Härliga tider.

Jag älskar livet. Älskar.

So ... /A

2 kommentarer:

Ma. sa...

Ja, jag säger då det.. Vilken underbar helg! Det är sånt här man lever på när det blir måndag (visst, solen hjälper till lite) och jobb igen.. Men - kort vecka, sen blir det memma och ägg! :)

Ås sa...

Asså... jag bor i Götet o har mest vart på Kvarnen i Sthlm... Va fan e Medis? :-D Kalla mig gärna bonning, men jag vet faktiskt inte *s*