torsdag 30 april 2009

Tonårsmamma - på riktigt

I dag kom det. Samtalet från Emes kompis pappa. Han hade hittat sprit. Som min hans dotter skulle dela med min dotter och ytterligare två kompisar. Det sista jag sa till henne var "Jag litar på dig". Ringde upp henne.
- Hej det är Emelie.
- Hej det är mamma. Var är du?
- På väg till Tess.
- Då ska du vända och komma hem.
- Ja...
- Jag antar att du vet vad det handlar om?
- Ja...
Så kom hon hem. Det har aldrig tagit så lång tid att komma hem därifrån som det gjorde i dag. Hon var rädd, flickebarnet. Vi hade dock ett jättebra samtal, hon skämdes, var ledsen och rädd. Pratat med alla föräldrarna och varit en riktig tonårsmamma. Allt känns okej, nu sitter vi i varsitt rum och jag har sagt att jag går med upp till bästa kompisen och pappan i morgon och pratar lite, så vi avdramatiserar lite. De är lite spaka... Herre gud. De är ju BARA BARN. Kära älskade lilla vän - var rädd om dig...

Förutom det här - en bra dag. Bubbel i solen med Lolla och Dutta (=Lotta och fina G) och sen middag här. Nu har vi rundat av och jag har insett att jag satt läääängeeee i solen. Jag är röd. Och AJ. Typ. Sommarens första...

So Valborg??? /A

Inga kommentarer: