måndag 18 maj 2009

För 14 år sen...

...var jag tjock som en flodhäst och vaggade fram som en anka i sjukhuskorridorerna. Väntade på bäbisen som snart skulle komma. Fick permission från sjukan för att gå på vårmarknad med mina vänner. Visste då att i morgon, i morgon, då kommer han, bäbisen. För på den tiden var det ju en han. En Joachim. Som sen blev en Emelie. Men i dag för 14 år sedan visste jag inte det... :)

Hade en lugn och skön dag i går, men bara massa mys och horisontalläge. Film, chips och pussar. Jag älskar heliga söndagar. Tänk att man kan gilla att göra ingenting så mycket.

Känner mig bättre i dag än förra veckan, även om jag fortfarande är tröttaste tröttsson... Ska på lunchmöte i dag med ett head hunting-företag. Inte för att jag vill byta jobb, utan för att jag blev så smickrad när de ringde och sa att de fått tips om mig. :) Smicker får fan mig att göra massa konstiga saker - det är många som kommit på det, som börjar sina samtal med mig: Anna, du som vet och kan allt... Jaja, det fungerar. Jag måste lära mig att säga nej...

Nu: kaffe och löner.

So måndag. /A

Inga kommentarer: