fredag 1 maj 2009

1 maj och Gondolen

I dag ska jag träffa G på Gondolen kl 16.00. Det är allt han vet. Han tror att vi ska på kryssning. Det är roligt. :) Eftersom han sproradiskt läser min blogg så kan jag inte avslöja mer, men rapport kommer. :)

Har pratat en del med min lilla tonåring i dag, allt är lugnt och det känns bra. Antar att jag måste acceptera att hon snart är 14 år och att det är nu det börjar. Jag måste säga att jag tror henne när hon säger att detta var första gången. Nu blir det lite mer övervakning, lite fler frågor och lite mer koll. Hon gillar inte konsekvenserna riktigt, men det är bara att "face it". Så är det. Tufft att vara tonåring. Kände mig ganska ensam i mitt föräldraskap i går, hade varit skönt att ha någon annan att bolla det här med, men jag antar att jag måste vänja mig och acceptera det också. That's the way life goes.

Nu: dusch och piff. :)

So Gondolen. /A

Inga kommentarer: