söndag 26 juli 2009

The return from Gotland

Herregud. Det är skönt att vara hemma. Vi har haft vansinnigt kul, men hallå...?? Jag är inte 20 längre. Flera dagars festande fungerar inte i min kropp, mitt huvud och för mitt humör. Men Visby var fint, sällskapet fantastiskt, utelivet kul och kullerstenarna hårda när man gick på dem barfota. Nu är det grymt skönt att sitta hemma ensam i mysbrallor (kalla mig gärna mysbrallan om ni vill) och bara göra ingenting. Har precis gjort nåt - betalat räkningar. Det gör ont varje gång, men nu är alla uträkningar gjorda och jag har money left! Gött. Schema för veckorna som följer:

Mån: Tvätta, växla Euros till dottern som far till Spanien på onsdag och till mig som far till Åland på lördag. Vin på gården med grannarna.
Tis: Pussa på ovan nämnda dotter som far till Spanien på onsdag.
Ons: Pussa på fina G. Äta på Mamas and Tapas (jag matporrar redan inför denna kulinariska upplevelse)
Tor-Fre: Umgås med fina G. Göra bra saker. Typ åka nånstans, ta hand om varandra och kanske ägna en timme eller två på soffan.
Lör-Lör: Åland. Fina G kommer med till onsdag, sen får Marina ta hand om mig. :) Hoppas få rida lite islänning på ön.
Sön-Mån: Tomta. Pussa på fina G. Packa om.
Tis-Sön: Gotland på ridläger!
Mån: ... (vill inte ens tänka på...)

Så ser det ut. Ungefär. Det kan infinna sig ändringar i schemat. Eller i ordningen. Eller nåt.

Nu: Säng, "Änklingen", sov. Och tystnad.

So long. /A

Inga kommentarer: