fredag 3 juli 2009

Sommarradio

Det är bra med sommar. Det är inte reklam på radion på hela vägen till jobbet. Det är skönt. Det som inte är så skönt är att radiogubbarna har fyllt en slinga med musik och just den slingan de spelar på morgonen spelar de varje morgon. Jag har nu lyssnat på samma musik varje morgon den här veckan och okej, jag kan ta Sober med Pink, den gillar jag, men Umbrella med Rihanna??? Nä tack... Knappen och Hakim - kom tillbaka! Ni har varit lediga nu, och ni älskar ju era jobb. Skit i semestern!

Flickorna var över på middag i går - det var underbart att se dem, det var längesen vi alla var samlade (Mi vi saknade dig. Emelie kom hem osså sa hon; "Brukar ni inte vara fem?"). Vi grillade fisk i folie, med rödlök, dill, gräslök och citron, och till det en ljummen potatissallad. Herregud vad det var gott! Alltså, fisk på grillen ska bli min nya grej. Jag har hört att det är nyttigt också. Fast kanske inte om man häller på olja...

Jag var förövrigt med i Hallands nyheter i går. http://hn.se/kulturnoje/1.511606 Där blev jag intervjuad om www.boktipset.se och fick rabbla upp hela min sommarläslista! Fatta hur härligt!?

Nu ska det jobbas. Tydligen. Men fan. Det är FREDAG!

So long. /A

Inga kommentarer: