fredag 20 februari 2009

Anna är en frisk flicka

Det är helt otroligt. Jag är frisk. Somnade vid 21.3o efter en väldigt tröttande trip ner på söder för att hämta M's bil (som jag återkommer till). Vaknade 06.37 och var hungrig. Väldigt höga och krävande kurr från magen. Var riktigt lycklig att jag hade goda frallor i frysen som jag kunde värma, och nu har jag till och med druckit en liten kopp kaffe. Gudagott!

M's bil då. Jag är lite kär. Var ganska nervös för att köra från Ringvägen och hem till Solna - Hallå?! Jag har kört innanför tullarna två gånger i hela mitt liv (det här har jag inte berättat för M, som säger att han litar på mig, så jag hoppas nu att han inte läser min blogg...). Hur som, jag hittade rätt avfart, rätt sväng och rätt tunnel och bro, så jag kom hem på första försöket. Det är en Volvo S40. Grymt trevlig bil på alla sätt och väldigt väldigt go att köra. Ser fram emot 55 mil i eftermiddag. Egentligen skulle jag vilja åka nu, men då skulle jag ju få fara ensam och det vore ju... Inte så roligt. :) Jag väntar på flickorna mina! :)

Känns skönt att jag har tagit ledigt i dag, så jag slapp hasta till jobbet. Istället sitter jag nu här och kollar på nyhetsmorgon, dricker kaffe och tar det lugnt. Tvättar lite. Ska packa lite. Se till att få med allt jag ska. Skönt. Jag är ganska trött faktiskt, även om jag är frisk. Jag undrar varför det går så fort att bli av med styrka, och varför det tar så lång tid att få tillbaka den?

So long. /A

Inga kommentarer: