tisdag 10 februari 2009

Inte alls som jag tänkt mig

Den här dagen blev inte alls som jag tänkt mig. Vaknade med massa huvudvärk efter en natt med massa stressdrömmar. Skitkonstiga men typiska drömmar där jag vaknar och har lite hjärtklappning. Dagen har varit ett evigt attention to detail, kommit på saker jag missat (bättre i dag än på fredag), telefoner som ringt och andra jobbiga saker. Jag oroar mig fan för allt. Allt. Pricken över i kom när G mailade och meddelade att han inte kan ses vare sig i dag eller i morgon för han måste åka och jobba i jävla Skåne. Jävla Skåne. Jävla försvaret. Nu skulle jag ju ligga naken på hans soffa och få massage!!!! Bajs. Jaja. Nu har jag i alla fall haft en alldeles lugn och skön kväll hemma - inte helt fel det heller - men jag hade ju hellre legat där på soffan. Hos G. Om nån nu undrade... Och nu måste jag ju oroa mig lite för att han flyger. Skickade ett mess så att jag ska få en leveransrapport när han kliver av och sätter på telefonen, så jag vet att han är på fast mark igen. Att oroa mig = min lott i tillvaron - hur FAN ska det gå när jag ska sätta mitt enda barn på ett flyg till Spanien i sommar????? (herre guuuuud, det hade jag inte ens tänkt på!!!!!???)

Hur som, tjejerna som jag ska på ridlägret med i augusti, vill flyga till Gotland. Jag vägrar. Jag gör det inte. Nej! Jag gör det inte. Jag ska åka båt. Då sa Je att jag kan ta hennes bil dit, också kan vi åka i den tillsammans hem. Heeelt underbart! Tack Je.

Nu ska jag vänta på leveransrapporten och sen ska jag slappna av, i ryggläge, på min soffa, med en god bok. Så är det.

So oro. /A

Inga kommentarer: