måndag 2 februari 2009

Hur gör man?

Hur gör man för att hålla humöret uppe när man trakasseras av en miljard frågor om dagen? Hur gör man för att le och svara vänligt när man får samma fråga fyra dagar på rad från samma person och fortfarande inte vet svaret och varje gång svarar att jag berättar så snart jag vet? Hur gör man för att inte be folk dra åt helvete när de frågar en saker som de själva sagt att de ska ta hand om, och de låter som om du borde ha gjort det? Hur gör man???? Svar: Jag vet inte. Jag vet bara att jag är så trött på att folk frågar mig saker som jag inte vet. Inte i dag, inte i går, troligen inte i morgon heller.

Köpte i alla fall guldspray i dag, till våra schyssta 007-grejer som vi ska ha på fest om några veckor. 119 spänn för en lite fis-burk med låtsasguld. Jag var tvungen att välja också, gammelguld eller nyguld. Vad är skillnaden??? Jo, gammelguld var lite rödare och nyguld lite gulare. Jag tyckte nyguld såg ut som nyfödd-baby-bajs så jag tog gammelguld. Hoppas gammelguld blir bra.

Jag har en budget. Jag får leva på 120 kr om dan till den fucking 25 februari. Fattiglappen Anna. I dag har jag överskridit min budet med så där 300 spänn. Det bådar inte så gott. Jag kanske får tigga i slutet på månaden? Om du har några pengar över som du inte behöver så kan du lämna de i min brevlåda. Jag tackar så här på förhand.

I dag skickar jag mina goda tankar till Mia, som gör sin första dag på Aspirantutbildningen i Halmstad. Lycka till, Mia-liten - det kommer gå jättebra!!!

Nu är det snart dags för ridning. Jag har galen träningsvärk sen i går så jag oroar mig lite för hur jag ska ta mig upp på hästen... När jag väl är uppe så kommer det att gå bra, men att komma upp... Hua. Frustrerande det med. Det, som så många andra saker.

So frustrated. /A

Inga kommentarer: