lördag 24 maj 2008

Champagne i solen!

I går kväll satt jag, Ma och V på Mellow och drack champagne i solen och firade min bonus! Herre gud, vilken lyx! :) Champagne är gott så jag nästan kolavippar! Lyckan att sitta med sina bästa vänner, kisa mot solen och svälja 600-kronors-bubblor - Den lycka är ren. Utan grums. Tack, älskade flickor! Ni gör verkligen livet bättre! (och roligare, men i vissa fall kanske vi borde bromsa - Vad säger du Räkan??? *ASG*)

Och sen. Vad händer sen? Jo då. Mer trassel och förvirring... När ska det ta slut? Eller börja om? Det är nu eller aldrig. Ett sista försök. Att förstå, våga, chansa, prata och kanske lite till... Och allt jag vill är att få lite lugn, lite lugn och ro i min känslosnurra... Kan du ge mig det? Efter allt du sa till mig i går... Är det sant? Eller är du bara rädd att förlora mig, att jag ska försvinna nån annanstans? Allt jag vill är att du ska tycka om mig, respektera mig och vara rak. Hur svårt kan det vara? (ja, jo, jag vet. Skitsvårt. Men ändå...)

Hur som. Nu är det lördag, solen skiner, tvätten är halvfärdig, min dotter har ödmjukast frågat om hon "får laga middag till mig i morgon då det är Mors dag". Ja tack! :) Kära lilla barn. Du gör mig glad! Försökte mms'a över en bild som jag tog på henne i dag, från telefonen, men det funkade inte... Skit-google. Kan det inte bara vara enkelt. Ett knapptryck och så vips, så ligger bilden här?? Nä. Så fungerar det inte. Så nu blir det ingen bild. Ni får överleva utan.

Ta det lugnt där ute. Det finns en chans att du får stanna upp, lyssna och höra nåt.

So long. /Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv darling, det var HELT fantastiskt! Ja hela kvällen var det, från början till slut... *s* Livet blir inte mycket bättre än så här.

Love you!