tisdag 27 maj 2008

Upp å ner...

Vilken dag... Sovmorgon för jag skulle på akupunktur. Lugn morgon med god glutenfri fralla, gott kaffe och Nina Jansdotter på nyhetsmorgon (hon kommer och håller föredrag för oss på jobbet på fredag - I like her!). Och ett samtal från nån speciell. :) Bra morgon således. Fick akupunktur, vilket ledde till att all världens pulvermos samlades i min hjärna. Ledningsgruppsmöte. 2 timmar blablablablabla... Borde varit mer intresserad och alert, men nä, det var jag inte. Robban ställde in vår lunch (prutt på dig, lillen), och sen fotograferade jag all personal på kontoret, vilket i sig var underhållande och roligt, men tog en massa tid som jag inte hade. Sen, tusen små lösa trådar som alla behövde knyta ihop med just mig så nu är fan resten av veckan ett enda långt jävla möte... Och sen hade vi veckomöte.

Åkte till polisen i Solna för att ordna pass till Emelie. Hade väntat mig 2 timmars väntan, men hör och häpna - vi var in och ut på mindre än 6 (sex) minuter. Vansinnigt effektivt. Har du nånsin behövt ett pass, skaffa det nu. Man blir glad liksom. Sen, storhandling med Ma på Maxi. Ganska okej det också. Vad som inte var helt okej var mikromaten jag trodde jag ville ha... Och att OLW 1988 kunde göra världens godaste Chili-chips, la ner verksamheten och återupptog den igen förra året och deras nuvarande chili-chips smakar bajs. Blä. Nä, tacka vet jag OLW's "OS i Söul 1988" chili-chips. Är det nån som kommer ihåg? Jag gör. Och mina smaklökar...

En av mina bästa vänner ringde, H, och berättade att de har hittat en tumör i hennes pappas hjärna. Ska på magnetröntgen i morgon och är jätteledsen. Förstås. H, jag tänker på dig, barnen, K och E.

Somnade på soffan. Vilket betyder svårt att somna i kväll... Vaknade av telefonen och det var speciell. Jag blir glad liksom... :)

So long. /Anna

Inga kommentarer: