onsdag 28 maj 2008

What is love...?

Den stora frågan... Vad är kärlek? What is love? Was Liebe ist? Cuál es amor? Che cosa è amore? Ce qui est amour? Jag är inte alltid säker på att jag vet. Ibland är svaret så självklart, och ibland är det så långt ifrån självklart så jag undrar hur jag nånsin kunnat uppleva att det är självklart... Jag brukar säga att det ska kännas i magen, annars får det vara. Men ibland, ibland, så är det bara värme... Värme, som får mig att le, får mig att leva och får mig att bara må bra. Inte kärlek i magen som gör en sjuk av längtan, får en att bli sömnlös, utan koncentration... Och det är klart. Värme kan också kännas i magen. Det har hänt att jag haft så förutfattade meningar om vad kärlek ska vara att jag låtit den gå mig förbi. Det har hänt att jag känt så mycket kärlek att jag låtit den gå, för att jag inte kunnat hantera den. Det har hänt att jag vänt kärleken ryggen för att jag insett att det jag fått tillbaka inte varit som det jag gett... Och nu. En annan sorts kärlek. Tvekande, men framvuxen ur vänskap, trygg men spännande och framförallt - ärlig. Jag kan inte säga nej. Jag måste ge det en chans, fastän det egentligen är emot allt jag nånsin trott på. Det är ju han. Han.

Det var dagens djupa. :) Dagens ytliga är jobb, jobb, jobb. En lång rad möten, telefonsamtal, mail. Och massa mellansnack. Ja, jag var rätt snacksalig i dag. :) Men det bjuder jag på. Eller terroriserar med. Det beror på hur man ser det. Var i Morgongåva och jobbade, och det var roligt som vanligt. I morgon är det halvdag med Bonnierförlagens personalavdelning. Kul och spännande, sen kommer mamma som stannar till på söndag. Ska bli mysigt! Emelie ska snart baka en kaka till oss, en som man kan äta fast man varken tål gluten eller laktos! Mums! Tack kära Emelie för att du vill oss så väl! :)

Nu väntar snart kväll med speciell...

So long. /Anna

Inga kommentarer: