söndag 25 maj 2008

Jazzbrunch på Mosebacke

Har precis kommit hem efter en fantastisk brunch på Mosebacke! Strålande sol, god mat och Ma och V. Hur bra som helst! Livet är så fantastiskt just nu så jag inte ens kan beskriva det riktigt... Det är konstigt... Det går så i vågor. Kanske är det så, att man måste gå igenom tunga perioder för att riktigt kunna uppskatta när livet är så här bra? Inte helt optimalt, men lyckan blir så mycket större när den sätts i relation till hur den här vintern har varit. Tung, jobbig och grå. Nu är jag samtidigt glad att jag har gått igenom det här (tack, Sten!) och att jag kommit ut på andra sidan som en lite bättre människa (eller, det är vad jag vill tro i alla fall! :)). Och hel. Mer hel än jag varit på länge.

Och så bonusen. Bonusen (och nu menar jag inte den ekonomiska bonusen jag fick i fredags, utan den känslomässiga...)... Hade en helt underbar kväll i går, självklar på nåt sätt. En gammal relation i nytt ljus, i ny formation, i ny känsla. Kanske går det, kanske inte. Jag vågar och kan bara inte låta det här tillfället passera utan att ge det en chans. Han är för viktig och för bra. Han ger mig perspektiv på livet, på mitt vara, som ingen annan nånsin gjort på det här sättet. Jag får helt enkelt förlita mig på att min mage ger mig rätt känsla och går det inte den här gången, nä, då får jag ta det då. Är det sunt? (jag vill gärna tro det - har jag fel så visar det sig...).

I dag är det 19 år sen jag träffade min första stora kärlek! 19 år sen första kyssen bakom pingishallen, med hans varma hand om nacken... Minns det som det var i går... Hur jag kom försent till första lektionen som började 07.50 och min lama ursäkt, och mitt leende... Pirret i magen. Längtan. Underbart! :) Tack, P. Finaste första kärleken av dem alla! :)

Nu ska jag korrekturläsa lite material för en ny bok som Kummin förlag (som jag är delägare i) ska ge ut i höst. Såååå spännande och roligt jobb!

Emelie ska laga mors-dag-pizza till mig i dag och R och A kommer hit och äter med oss. Låter som en härlig kväll, och eftersom det är mors dag så ska jag låta nån annan diska... Moahahaha...

So long. /Anna

Inga kommentarer: