söndag 18 maj 2008

Same procedure as last year...


Ja. Jollen. Patricia. Båten. Vad ska jag säga? Jag har inte varit där sen förra sommaren, och ändå känns det som det var i går. Hahahhha... Samma dimmiga blickar, samma mascara-tunga ögon, samma utvärderande ögonkast... Och ändå - Sååå roligt! :) Min egen halvt osköna förklaring att jag älskar Jollen "för jag kommer från landet och det här är precis som hemma"... Hahaha... Jaja. Mina galet roliga flickor och jag hade en otroligt trevlig kväll hemma hos Ma, och drack shots och pratade goja i några timmar, och sen dansade vi oss varma på den däringa Jollen. Klockan 05.02 stack jag nyckeln i låset hemma och 05.05 hade jag svept ett par drag med tandborsten över mina öliga tänder och sov som en prinsessa ända till 10 då R1 bestämmer sig för att det är en bra tid att ringa och väcka mig... Zzzzzz... Hur som - Min fantastiska dotter, 12 år och 364 dagar gammal, lagade då bacon och ägg till sin trasiga mamma och serverade det tillsammans med rostat bröd! Mums! I love her - Vissa gånger mer än man tror är möjligt... :)

Har i dag varit in till Centralen och växlat lite dollars som hon ska få när hon fyller år i morgon. 13 år. Tretton år. TRETTON år. T-R-E-T-T-O-N år. Helt galet. För tretton år sen visste jag att hon skulle komma i morgon. Visste att jag skulle klämma ut det lilla där inne och livet skulle aldrig mer bli sig likt. Nostalgi på hög nivå!

Snart är det repris av Gray's anatomy - En timme i säng med Dr McDreamy som jag brukar säga. Aldrig fel. :)

So long. /Anna

Inga kommentarer: