fredag 13 juni 2008

Now I've had the time of my life...


Underbara underbara Island... Resten av världen - You got competition... Jag hade höga förväntningar innan jag åkte - Verkligheten överträffar allt! Fantastiska hästar, medryttare, ledare, guider, natur - Kort och gott - ALLT. Möjligen har jag en och annan synpunkt på att sova i sovsäck, men det är ju inte Islands fel... :) Jag har redan börjat planera nästa resa, så nu gäller det att hålla hårt i slantarna så att jag har råd - Helst redan nästa år... Vulkanerna och alla lavafälten och sjöarna vill att jag ska komma tillbaka. Och hästarna - De saknar mig säkert redan. Och vår guide, Stefan (aka James... :)), han tycker att vi är bästa gruppen i världen (eller i alla fall sa han det när vi pushade honom lite... :)). Nya vänner från Danmark, Stockholm och Karlstad. Charlotte - Tack, tack, tack för det underbara initiativet att ta in på hotellet sista kvällen! Hahahaha... Prinsessor på naturresa...

Jag är i Tvååker nu, hos mor och far. Härligt, men längtar hem lite till mitt nu. Har ätit middag med mor, bror och svägerska + barn i kväll, mycket trevligt. Tvättar typ rubb och stubb och det känns skönt att få det gjort innan jag kommer hem... Hahahaa... Om en vecka bär det iväg igen, USA en månad. Jag hoppas det blir bra.

Alla vänner där ute. Har ni pengar, energi och äventyrslusta - Island is the place to be. Man måste inte rida, man kan vandra och bara vara också. Lugnet i min själ har sällan varit så markant som vid Cats ponds och vid tölt-ritten länge Hengill...

So long. /A

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååh va bra!! Md like att du skaffat blogg! Har läst hela nu o ser med nöje fram emot att få följa dig trots distance genom den. Tack för idag, det var mysigt! Take care. Tjing / Å