lördag 7 juni 2008

Rapport fran Island!

Jag ar pa island! Helt otroligt! Efter en inte sa bra start - Mitt bagage kom inte pa bagagebandet (vilket jag för övrigt undrar om - varför maste alla sta anda intill bandet? Ser de inte sina vaskor och DA kan ga fram och ta dem????) vilket i sig var en mardröm, men sen fick jag inga besked om var det var eller nar det skulle komma... "Most likely tomorrow"... Jaja, kom till hotellet - fantastisk service, flygbussen körde alla till sina hotell - utan nanting. Jag tyckte jag var smart som packade allt i vaskan och inte behövde bara nat... Hahah... Not ever gonna happen again... Hur som, fick en god middag pa hotellets restaurang och en god inhemsk öl, ett samtal fran speciall, sen kojjade jag. Vid midnatt blev jag vackt av portiern som meddelade att mitt bagage hade kommit! halleluja! Underbart. Sen sov jag som en prinsessa!

Efter frukost i dag gick jag ner pa stan. Reykjavik ar valdigt litet men pitoreskt, paminner i partier om Bastad, eller möjligen Visby. Hittade en underbar liten bokhandel (Camilla Lackberg pa plats nummer 5 pa topplistan) med ett cafe mitt i som jag stannade i ganska lange. Sen regnade det som fan sa det blev lite shopping, och sen cafe och sen bar. Valdigt trevliga manniskor och harlig mentalitet. I like, och det ar sa himla skont att bara ta dagen som den kommer. Snart blir jag upphamtad av Eldhester och sen borjar aventyret!!!

So long. /A

2 kommentarer:

M A Friman sa...

Hoppas du får en fantastisk vistelse på Island, detta gudomliga land med dess natur och fina hästar.

www://jemthagen.blogspot.com

Anonym sa...

Härligt härligt!! Jag blev så less när du sa att bagaget var borta, sånt får inte hända! Gött att det kom tillbaka igen! Helgen på Åland har varit helt fantastiskt, grillmidda, bastu och första doppet samt sova på Munknäs.. Tror du vi njutit?? :) Njut av härliga Island och var försiktig på hästrygga! KRAM!