tisdag 1 juli 2008

Anna - the cowboy hjartar Natoon - the arabic horse





Presenterar stolt min nya kompis, Natoon, en arab fran Hudson, Wisconsin. Min allra forsta upplevelse med westernridning! Det var sa underbart roligt, och totalt annorlunda mot europeisk ridning! Jag trodde inte det skulle vara sa himla annorlunda, men det var det! De har t ex en extra gangart, som de kallar Loop, som ar nat mellanting mellan trav och galopp. Jag red Natoon pa en volt, och for att fa den i trav (Jog) sa skanklar man med innerskankeln, och for Loop sa skanklar man med ytterskankel. Och hasten fattar det, beroende pa vilket varv man gar i. :) Man kan styra med tygeln, precis som vanligt, men kan kan ocksa fortydliga genom att lagga vanster tygel over nacken pa hasten for hogersvang och vise versa. For att stanna hasten hojtar man bara ett litet Huuh, da stannar hasten pa en femoring! I am totally over excited!!! I need to wind down! Ska rida i morgon ocksa! :) Underbart! Man rider utan hjalm, de flesta rider i jeans och cowboyboots, och t-shirt. Kandes avigt att inte ha hjalm... Jag har typ aldrig ridit utan hjalm.... Hahahah, men det var skont, ni vet som att cykla utan hjalm... :) Lata haret flyga i vinden och inte ha platt har nar man ar klar! :)

Ja... vad ska jag saga...?? :) So long! /A

Inga kommentarer: