söndag 26 oktober 2008

Back to being a fjortis...

Herregud. Bakfylla a la fjortis... Årets absolut längsta dag, och ändå sov jag till 15.00. Hade middag hos Ma i går, lagade jättegod fisk med sås av syltlök, purjo, champinjoner och grädde och fransk senap. Underbart gott. Till det några öl. Sen vart det bastu. Och några öl. Sen var det mysbrallor och snack. Och några öl. Det var då Anna kom på den briljanta iden att hon och Ma skulle gå ut och dansa. Sagt och gjort, vi gjorde oss i ordning vid 23.30. Och till det några öl. Taxi till Garbo. Och till det några öl. Herre gud. Trillade in på Garbo, träffade G och hans kompis P. Trevligt. Dansade, dansade och dansade. Och till det några öl. G och jag kom hem nån gång vid 3.30 och då var jag tvungen att berätta att jag blev lite sotis på hans söta kompis P. Bra där Anna. Berätta saker du känner efter några öl. Gör det. G tyckte jag var jobbig så vi somnade. Och sov som sagt till 15.00. Nu mår jag rätt ruttet och önskar bara att dagen ska vara slut. Eftersom jag är vuxen bestämmer jag att den är slut nu. Nu.

So long. /A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det var ju tur att det bara var NÅGRA öl inblandade.... NÅGRA bara... liksom inte många, bara ett par.............

Anna sa...

Moahahaha... Jag får fan sluta försöka hänga på ditt tempo... Jag fixar ju uppenbarligen inte det... :)