söndag 5 oktober 2008

Varför är det söndag??

Hur fan kan det vara söndag redan?? Varför, varför, varför? Har sovit galet gott i natt, somnade tidigt (som sagt) och vaknade första gången redan vid halv åtta. Njöt av mjukmedelsdoftande kuddar och log lite, vände mig om och somnade igen. Vid 9 vaknade jag igen, läste några kapitel, mumsade chips i sängen, smulade möjligen lite, och sen, ja sen vända jag mig och somnade om igen. Gick inte upp förrän halv tolv och nu har jag druckit riktigt gott kaffe och ätit frukost.

Försökte installera lite office på min dator men det lät som skivan skulle manglas sönder inne i datorn och ingenting fungerade. Då blev jag sur. Tänkte att det var ett dumt sätt att förstöra min sköna söndag på, så jag plockade ut skivan och struntar i det just nu. Det är lite surt, för jag behöver verkligen office. Men jaja. Det löser sig. Endera dan. Kanske måste ta hjälp av nån datorguru så det blir gjort...

Har inte en enda plan i dag. Eller jo. Lägga in tvätten. Den är ju vikt och allt så det tar väl bara en si så där 3 minuter, men ändå... Förutom det - inte en enda plan och inte ett enda måste. Helt underbart. Förkylningen ligger och tröttar under ytan (och emellanåt väldigt mycket på ytan) så det är extra skönt att bara få ta det lugnt. Hade dock gärna haft lite helighet här. Eller där.

Just nu: Back to nothing. Lovely.

So long. /A

Inga kommentarer: