söndag 19 oktober 2008

I natt jag drömde...

I natt har jag drömt en massa konstigheter. Bl a att jag skulle hjälpa Eme att klämma en finne och det som kom ut ändrades sedan och var en orm, som efter en stund inte alls kom från Eme utan från min navel. När jag skulle dra ut den så var den bara lång, lång och lång och tog aldrig slut. Häromnatten drömde jag förresten att Emes kompis mamma var skitarg på mig för att jag tydligen visste om att hennes tvillingbarn hade blivit skållade med kokande vatten i skolan. Herregud, vad arg hon var...

Nu har jag kollat på Söndagmorgon på TV4. Mycket prat om veckans händelser: Birro/Katrin och domen mot Beltrans dom. Han fru, Jenny Beltran, var med i en intervju. Hon sa inte så mycket matnyttigt, mer än att barnen alltid är de stora förlorarna i alla såna här sammanhang. Stackars stackars barn...

Nu tvättar jag. Igen. Har plockat fram mitt underbart stora härliga vintertäcke och tvättar lakanen till det. I natt ska jag sova invirad i 2*2 meter täcke. Underbart! Nån gång hoppas jag få vira in mig i det med fina G. Det vore nåt. :)

Nu blir det bok på soffan tills första tvättladdningen är klar. Härligt. So long. /A

Inga kommentarer: