söndag 12 oktober 2008

Underbart rolig hoppträning!


Vaknade av klockan i morse 07.30 och studsade upp och fixade kaffe och frulle. Innan 9 var jag i stallet och gick igenom dagens extra hoppträning. Först fick vi bygga bana och gå igenom de olika hindren och kombinationerna vi skulle hoppa och efter det fixade vi i ordning våra hästar. Jag fick rida en dam som heter Strong Taste (ST), 172 i mankhöjd och en mycket speciell och trevlig lady. Vi red med speciella hoppsadlar, vilket jag aldrig gjort tidigare. Det var en del unga flickor med i vår grupp, såna där som är helt orädda för allt, vilket gjorde mig lite nervös - Men det var också utmanande att vara lite mer, våga lite mer och göra lite mer. Vi började lätt med att trava över bommar, men sen var det dags för hinder och tvåkombinationer. Galet roligt! Tyvärr var det en tjej som ramlade av och sen inte var med för hon fick ont och blev rädd. På slutet tog vi hela banan, 7 hinder varav två tvåkombinationer, och en mix av trav och galopp. Verkligen superkul! Jag vill mera!!! Mina ben var mer än lovligt möra när jag satt av efter nästan två timmars ridning, men jag var sjukt lycklig när jag travade ner för backen från stallet mot bussen.
Fikade med Anna-Karin i går och det var jättemysigt - Det verkligen jättelängesen. Senast vi sågs var i april nån gång. Det får inte gå så länge till nästa gång.
I går kväll var jag hos Ma och käkade kebab och tog några öl. Var hemma tidigt och kröp i säng redan vid 22.30. Härligt!
Nu halvligger jag på soffan och vilar min lekamen och ser fram emot mer ridning i morgon. :) Har läst ut en bok också i helgen, men nu saknar jag "mina" kompisar från boken. Jag vill läsa nästa del nu! Hoppas att vi har den på jobbet, så jag kan ta med den hem i morgon. :)
Har en liten förhoppning om att få pussa på nån som är bakis i dag.
So long. /A

Inga kommentarer: