torsdag 13 november 2008

Brist på kommunikation

Min chef P skulle hämta mig 07.30. Det bestämde vi i går. Jag ringde hon nu, 07.35 och fick veta att ooopsss han hade visst glömt att meddela mig att han inte skulle komma förrän 08.15. Så här sitter jag, färdig för jobb, men utan jobb. Typ. Vi ska åka till Morgongåva och ha fackliga förhandlingar. Jaja, jag kanske borde röja i ordning det sista efter festen i lördags? Slänga burkar och så? (Moahhahhaha... As if...)

I går slutade jag tidigt, åkte ner och satte mig på Wayne's och läste "När jag hör din röst", andra delen i Twilight-serien. Vilken underbar, underbar bok! Ettan var nog strået vassare, men den här är också helt fantastiskt bra. G kom efter jobbet och sen var vi hos honom och bara var tillsammans. Finaste fina G.

När jag kom hem läste jag lite till. Typ, tills jag fick tvinga mig att slå igen boken för att sova, a la teenager... Vaknade vid 01 och hade haft mardrömmar - ur boken! Hahahha... Jaja. Jag är och kommer alltid att vara en mes. Men i alla fall...

Det finns flera brister på kommunikation i mitt liv just nu. Om nån läser det här - som bryr sig - så undrar jag hur man rättar till fel man har gjort? Om jag sårar någon, och ber om förlåtelse, från hjärtat, och den personen inte accepterar det - Innebär det då att vänskapen är slut? Om inte förlåt räcker, hur rättar man då till kommunikation som blivit fel? Jag är inte perfekt, och säger ibland saker för hårt, för ärligt och vid fel tillfällen, men det måste finnas ett sätt att nå fram, ta tillbaka och rätta till - jag vet bara inte hur...

So long. /A

Inga kommentarer: