lördag 15 november 2008

Helg

Ja, då var det helg igen. Gick och tog en AW med G i går efter jobbet, och den AW'n slutade med för många öl hemma hos honom, ihop med hans kompisar. Jag som skulle ägna fredagkvällen åt studier och hemmaro, kom alltså inte hem förrän sent, lite smålullig och inte alls i form att läsa Arbetsrätt. Hur som, jag somnade vid midnatt och kom upp i någorlunda tid, och har faktiskt plockat fram mina böcker. Typ.

Emelie kom precis hem. Hon har sovit hos en kompis i natt och varit och tränat på förmiddagen. Hon berättade att de varit ute till "typ elva" i går kväll. Inte bara hon och T utan "Elias och Felix också". Herre gud. Hon växer ifrån mig. Jag förlorar henne. Kom tillbaka, lilla vän, kom tillbaka!!! Frågade henne om de rökte och drack sprit. Hon tittade på mig med förstorade blå ögon och bara "nääää, är du inte klok!?". "Och förresten" la hon till, "tror du att jag skulle berätta det för dig i så fall??". Eeehhh.... Ja. Eller nä. Eller jag tror att jag skulle se om hon ljög för mig. Det var det jag trodde. Nu vet jag inte. Gah. Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer...

So long. /A

Inga kommentarer: