torsdag 6 november 2008

Ny text till klassiker...

Jag skriver just nu en ny text till klassikern "Nu är det jul igen". Den går så här: Nu är det jul igen, nu är det jul igen o julen var väl från påska... Vad i hela helvetet är det frågan om? Julgranen är uppställd på St Eriksplan och det är den 6/11. Sjätte november. Fucking SJÄTTE NOVEMBER. Kom igen. Nu får det vara nog. Var i världen firar man inte jul? Tell me, and I'll be there. Bestämde med mamma och syster att vi skiter i julklapparna i år. Viljen fröjderfull jul vi kommer att ha.

Fina G kom på middag och i går och träffade la familia. Mamma och dotter på en gång. Modig kille den där G. Och var han fin innan, så är han ännu finare nu. Fina presenter hade han med sig också, fast jag uttryckt att jag inte ville ha några. Jag blev generad, och ofrivilligt förtjust. Eme hade gjort en jättefin presentpåse med mitt favoritte, ljus och apelsinchoklad - hon känner sin mamma rakt igenom den där lilla flickan! Mammen min hade köpt en säkerhetsväst till ridningen men det var flera nummer för stora och dessutom fel modell. Vi får göra ett nytt försök. Det bästa av allt? Att de var där och att de var charmanta nog att inte sjunga. Tack.

Nu är det nog dags för lite jobb. Tror jag. So long. /A

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en toppentoppenkväll! Jag e så glad för att allt e så bra :-)