onsdag 12 november 2008

Halvvägs till helgen

Nu är vi snart halvvägs till helgen. Känns som måndag-tisdag gick åt till att hålla mig stående och gående och att mota huvudvärken i grind. Fick ställa in ridningen i måndags efter lång dag i Morgongåva, punktering på vägen hem och sen grym huvudvärk och illamående. Grinade en skvätt och tyckte sjukt synd om mig själv för att jag missade hästarna... Var tung som en betongklump i går och var bara iväg på utvecklingssamtal med Emelie (som inte når målen i matte, och som nu ska gå på extra läxhjälp och hatar sin mamma lite för det) och myste sedan runt med henne på centrum en stund innan vi flyttade myset hem till soffan. :) Läser nu andra delen i Twilight-serien och herre min skapare, vilka böcker!!! Det är som att orden kliver in i blodomloppet och man verkligen känner det Bella känner. Och Edward... Jag är så betagen att jag vill att ALLA ska läsa de här böckerna. Tror inte jag kommer att tordas se filmen som kommer nu om några veckor för jag är så rädd att den ska förstöra mitt intryck och bilderna jag har i sinnet... Det var längesen en bok höll mig så här fast, och varje gång jag slår igen den undrar jag när nästa tillfälle att läsa kommer.

Nu: Jobb. So long. /A

Inga kommentarer: