onsdag 28 januari 2009

Lite av varje

Hade en riktigt fet tröttdag i går. Kom hem till fina G, lade mig på soffan och slumrade till och från tills jag åkte hem. Varsågod fina G. Här har du en riktig pingelflickvän. :) Det tar på krafterna att vara var-fjärde-dags-deppo säger jag. Somnade som en säl vid tio och sov som bedövad till klockan ringde och det var dags för Morgongåva i dag (eller Mongogåva som fina G kallar det...). Hade ett projekt i dag - G, Marcus och jag ska på Bond-tema-maskerad om några veckor och de vill egentligen inte det, men jag har i alla fall bestämt att vi ska gå som 007. Det innebär egentligen inte mer än att vi har svarta kostymer, vit skjorta och fluga samt varsin gigantisk siffra i guld fastsatt på våra kroppar. Moahahahah! Jätteroligt ju! Så i dag har jag och en kollega skurit stora nollor och sjuor i Posten pallbox-emballage, vilka jag sedan med väldigt mycket fniss burit både på pendeln och på bussen. :) Nu ska de bara guld-sprayas sen är de klara. Och ja, förstås. Jag måste ju komma på hur vi ska få dem att sitta fast på oss också... :) Ni kan ju också få gissa vem som är nolla och vem som inte är... :)

Jag skulle tvätta i dag också. När jag packade upp en påse som jag haft med mig till fina G för några veckor sen, så hade han skickat med en av mina matlådor i den, och i den matlådan låg 100 spänn. Jag fick ringa honom och fråga om den. Han skrattade lite och sa att han undrat när jag skulle hitta den - det var tydligen efter en liten betalnings-fight vi hade vid grillen då, när jag pregade ner en hundring i fickan på honom när han envisades med att betala fast det var min tur... :)

Ma kom hit på en bit mat och sällis. Trevligt som vanligt. :) Det blev spagetti och köttfärsås - denna underbara klassiker!

Nu: Läsa Jack (äntligen - jag har tänkt läsa den i nästan 100 år...) och sova intensivt...

So trött. /A

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där G skulle ha för Mongogåvan... :)