tisdag 27 januari 2009

Ridning

Alltså. Ridningen är en lisa för själen. Jag vet att alla inte tycker om hästar, men det borde fan vara universalsvaret på ALLT - Åk och rid. Det är så fantastiskt när man får till det där extra tillsammans med hästen, när man blir som ett och det bara flyter på. Så var det i går, med Van Halen. Redan i spiltan - där han brukar vara en riktigt jävla surgubbe - var han tokmysig, buffade på mig och snokade på allt jag gjorde. Och sen. Herregud. Underbart!

På söndag har jag extra hoppning, med grupperna som är bättre än jag. Lite nervös, men jag har ju ridit med dem tidigare, så jag hoppas det går bra denna gången också. Har bett att få rida Sicilia som jag hade förra hoppträningen så jag hoppas verkligen jag får henne denna gången också. Det vore härligt! Det kommer att bli härligt hursom, det är jag säker på...

Jag köpte också Johannesört i går. Jag har läst lite här och där att det ska vara bra mot "nedstämdhet och mild depression" så nu testar jag. Lite i panik känner jag, orkar fan inte med dessa svängningar och hjärnspöken behöver skrämmas bort, men va fan - Allt är värt att testas, åtminstone once. Så nu gör jag det. Testar Johannesört.

So long. /A

Inga kommentarer: