torsdag 18 september 2008

Arbetsrätt...

Ja. Snart är kursen slut. Ytterligare 5 akademiska i min portfölj - Kanske kommer jag att fastna för det här på riktigt? Inte som de andra 100 poängen som bara ligger och skvalpar och plockas fram när jag spelar TP... *S* En kvarts miljon studielån för att vinna TP... Och inte ens det gör jag varje gång... Gick igenom en exempeltenta i går, och det känns bra. Lite trixigt att komma ihåg att även om man hittat en paragraf att stödja sina påståenden på, så kan det finnas fler paragrafer kringliggande. Jag hoppas det går bra. Önskar jag fick skriva tentan nästa lördag som resten av gruppen, men nä, då ska jag slita arsle på bokmässan...

Hade G hit på middag i går. Jag måste säga att det är lite stressande att bjuda en pedant till sitt hem - Men det gick förvånansvärt bra. :) Vi drack champagne - Taittinger - Underbart gott, delade en flaska vin och pratade. Jag tycker om att han pratar. Ibland högt och bullrigt - Det tycker jag om. Det, och en massa annat... ;)

Nu väntar diskrimineringslagarna... Det känns intressant men just den här veckan är det korvstoppning. I kväll kommer Eme hem från sitt läger och då ska vi hänga och mysa lite och äta resterna från i går (fetaostbiffar, vilka hon tyckte det var orättvist att G skulle få men inte hon...). Det ser jag fram emot. Min stora lilla tjej.

So long. /A

PS: Garderob?? Vad är det?

Inga kommentarer: