tisdag 30 september 2008

Livet E.B (=Efter Bokmässan)

Nu har det börjat. Livet E.B. Jag tänkte att jag skulle lökat järnet den här veckan, men ack vad jag bedrog mig... Gick tidigt i går, men det har jag tagit igen i dag.

Göteborg och mässan i korthet:
Onsdag: Glutenfri pizza och Hof med kära Å. Underbart att få ses bara vi två en stund. :) Tack kära vän!
Torsdag: smärre schemamissar, hade klantat till det lite och skickat ut schema till dem i vår monter och sedan ändrat i det... Inte så smart, men det löste sig. Efter mässans stängning grinade jag en skvätt, mest för att jag var trött och frustrerad och ville vara med mina vänner istället. Hur som, kom hem till C&T på vinprovning och Boeuf Bourgignon strax efter 20.30 men då var jag tyvärr så trött så jag bara ville hem och sova. Och tro det eller ej, men 22.45 var alla 3 stora taxibolagen överbelastade. En torsdag. Göteborg kändes då inte jättestort. Jag fick ta vagnen och led som fan.
Fredag: Rolig dag. Påade Jan Guillou och fick skaka hand med köra Håkan Nesser. Nesser är bara bäst - Om ni inte visste det - Han ni inte läst hans Barbarotti-serie så gör det. Ni kommer inte att ångra er. Middag med hela jobbet på kvällen, mycket trevligt och god mat, men jag avvek först av alla och sov innan jag hade lagt mig ner...
Lördag: Herregud. Hur så många orkar ge sig in i smeten för att hitta böcker är en gåta varje år. Galet mycket folk, men roligt. Påade Sören och Anders och även Liza Marklund - trevliga snubbar! :) På kvällen, middag med jobbet och sedan Park (som jag undvikit alla år, och nu vet jag varför) där vi träffade Pagina-gubbarna och ja, det gick ju som det gick. Lilla Anna var sist kvar av AdLibris-gänget och kom väl hem strax innan 3... Att jag aldrig lär mig...
Söndag: Trött. Trött. Trött. En evig längtan till att få åka hem. Och hem kom jag. Träffade Eme och T på centralen och käkade och pratade om helgen. Det var mysigt. Somnade som en sten på tåget men blev väckt och läste sen boken Kort kjol innan jag kom fram till Sth. Hela boken. Hemsk. Somnade som en sten så snart vi kommit hem.

Ja, så var det. Äntligen är det över och förbi. Vi ses la därnere nästa år igen. Om jag inte misstar mig... :)

I går gick jag tidigt från jobbet och träffade fina G. Det var alldeles alldeles underbart... Tänk att man kan längta så efter nån man bara känt några månader... Galet. Men som sagt - underbart.

I dag har det varit fullt ös. Så mycket ös att jag glömde gå hem och således missade min tvättid. Jaja, jag får leta i garderoben. Vissa saker ligger ju längst ner jämt, så det ska bli intressant att se vad jag har att ta på mig. :)

Nu ska jag krypa ner i sängen med en bok. Det ska bli så skönt att jag inte ens kan beskriva det. Det enda som jag hade velat ha nu är G. Han kunde gott ha legat brevid och killat på mig och varit söt. :)

So long. /A

Inga kommentarer: