fredag 19 september 2008

T.G.I.F

Äntligen fredag. Konstigt att fredag kan kännas så bra trots att jag måste jobba i morgon. Var på min sista föreläsning i dag och det känns jättetråkkigt - Jag har ju lärt känna en massa nya människor nu, och vill verkligen fortsätta att träffa dem och fortsätta plugga. Om en och en halv vecka är livet normalt igen - Jobb och fritid, jobb och fritid. Just i dag känns det jävligt efterlängtat men jag vet att jag kommer att sakna skolan som fan. Det är underbart att lära sig nya saker och faktiskt få använda dem.

I morse vaknade jag 05.55 och hickade. Som en fyllehund. Jag inbillade mig att det var nån som tänkte på mig, men efter en check så fick jag veta att han sov då. Möjligen drömde han om mig, men jag tror inte det räknas. Jag hade alltså värsta hickan utan anledning. 05.55. Härligt?

Efter skolan träffade jag G för en öl, och sen skulle han ta ytterligare en med några kompisar och han sa att jag fick följa med, vilket jag gjorde. Sen kom det massor av folk. Och Ma. Tur att min Ma var med för jag blev lite stressad. Jag som ny tjej i ett gäng? Sjukt. Jag vet inte hur det gick till - Men det kändes bra och alla var jättesnälla. Vet inte vad jag hade förväntat mig (hade väl inte förväntat nåt, med tanke på att det var väldigt sista minuten, men ändå...). Och G, han var så där bra. Inte för på, men inte för off heller, bara fin. Tack G.

Ma och jag åkte hem vid 19 och köpte med oss lite mat hem, åt med Eme (som enligt utsago varit sjuk i dag, men såg förvånansvärt frisk ut...) och sen (typ nu) ville jag bara gå och lägga mig. Jag är vuxen. Jag får gå och lägga mig när jag vill. Även kl 20.54 en fredag. "Berlinerpopplarna" väntar på mig. So long. /A

Inga kommentarer: