söndag 21 september 2008

Söndag...

I går var jag Anna hjärnspöke. Var på jobbet vid 8.30, tyckte synd om mig själv och grinade lite innan jag var klar. Det var skönt att få gå på brunch med vännerna efter det och bara vara som jag är. Vi åt massor av god mat och lyssnade på inte fullt så god musik (undrar varför jag går på jazzbrunch när jag inte gillar jazz??), men hade en riktigt trevlig stund. V's C var med och det var ok, även om han är en apa. I går uppträdda han som den man som hon faktiskt är kär i - Hoppas han kan hålla sig till det. Det skulle göra mig glad. Sen fick jag en släng av hjärnspöke och var dryg och inte så bra mot G. Fick säga förlåt sen. Hua. Inte kul. Menmen. Han verkar ju tycka om mig ändå. Hoppas jag.

Jag var så trött i går eftermiddag så jag trodde jag skulle ramla ihop. När jag skulle gå till J & S vid 16-tiden så övervägde jag seriöst att ringa och säg att jag inte mådde bra. Men nä, så kan man inte göra, så jag gick. Och det var tur. Det var en supertrevligt tillställning, med många nya intressanta och roliga människor. :) Eme meckade guacemole till så där 25 pers och vi åt chili, drack Margueritas, och annat mexikanskt som också var äckligt. Jag fick öl istället. Tack, S. :)

Träffade en otroligt stark kvinna i går, som berättade öppet om att hon är bipolär (manodepressiv) och har haft sin diagnos i flera år. Helt odramatsikt och osentimentalt. Men starkt. Hon är trebarnsmamma, och lever ihop med barnens pappa sen många år tillbaka, och de skojade om hennes tillstånd med med sån kärlek så jag blev alldeles tårögd.

Kom hem och gick och la mig redan vid 22. Underbart skönt. Förutom att jag drömde skitstressiga drömmar - Min chef som skrek över hela mässan att jag var en gnällig jävla latmask, G som visade bilder på nakna flickor i sin mobil, Ma som sa till mig att hon aldrig mer vill äta min äckliga mat, chefen som sa till mig att jag kan lika väl åka hem när jag ändå inte får nåt gjort... Vaknade av sms vid 2-tiden. Rena räddningen. Det var bästaste G som skrev att han saknade världens bästa tjej. Jag antog sturskt att det var mig han avsåg. Sen somnade jag om och har sovit drömfritt sen dess... Härligt. I morse åt jag chips i sängen och läste klart Berlinerpopplarna. Underbar bok. Annorlunda, men otroligt bra. Läs den.

Nu: Söndagmorgon i soffan. Kaffe. Macka. Nyhetsmorgon.

So long. /A

Inga kommentarer: