måndag 22 september 2008

En synnerligen annorlunda måndag

Var på jobbet strax efter 7. De första två timmarna ägnade jag åt att finslipa alla detaljer inför mässan, printa allt som skulle printas, sätta fint i pärmar, en per monter. Mycket organiserat och bra. Nästa timme ägnade jag åt att skicka 370 "Tack för din ansökan, vi hör av oss tidigast v 40"-mail. Då svarade jag på mina egna mail. Ett gäng. Sen gick jag igenom några lönetrasselgrejer. Sen ringde the boss från Bonnier och sa att seminarieschemat nu var helt klart. Vaddå helt klart??? Hela min personalplanering är byggd på det jag fick för några veckor sen. Ja, tyvärr, det var ju ett "levande dokument" så det är dessvärre lite ändringar i det. Jaha, tack. Jag börjar om. Sagt och gjort. Jag började om. Men det är så - Det är alltid lättare att göra en sak andra gången än första, så det gick snabbare än jag trott. Inhalerade lunch, och gick sedan igenom lönerna - Tills chefen från lagret ringde och påpekade att en anställd ansåg att det var fel i vår tidrapportering - Vilket han faktiskt hade rätt i. Jaha. Det var då jag kallade på El. El, help me. Så hon satt fortfarande och räknade tider när jag gick. Sorry, El. Jag har också lagt ut annons för ännu en tjänst, pratat med SCB, Arbetsförmedlingen, 4 av våra anställda på lagret och lite annat smått och gott.

Fy fan vilket tråkig blogg det här är. Jag undrar om jag bör fortsätta... Jag kan ju lätta upp den lite genom att berätta att jag i dag har köpt feta plugg och skruvat och att ena sidan av garderoben nu sitter i väggen. Den andra skruven orkar jag inte dra i. I dag. Nån stor och stark får komma och hjälpa mig och dra den den sista biten. Mina armar är som gele. Så att jag nästa inte kan skriva rent.

Åt med Ma, Eme och Lella på centrum - Onyttigt som satan. Dessutom var det andra gången i dag som jag åt ute. Shame on you, Anna. Jag handlade också en massa bröd på ICA - 5 olika sorter - Vilken lyx! Tack KEA för allt ert underbara glutenfria bröd! :)

Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 19.50 så jag får ta bussen till stallet. Tjohoooo! Jag missade ju förra veckan för att jag bråkade så med garderoben, och jag har haft en ruggigt obalanserad vecka så det känns extra bra att få åka i dag.

I morgon är det sista seminariet på universitetet. Det blir nog bra. Innan det måste jag förbi jobbet med lite grejer, sen är det utskick löner, föräldramöte och sen vin mitt i veckan med fina G. Ser fram emot att hämta lite G-energi inför mässan...

So long. /A

Inga kommentarer: