onsdag 3 september 2008

Lagen om anställningsskydd...

...har jag lärt mig massor om i dag... Jag kunde ju visserligen det mesta redan innan föreläsningen (I learned the hard way...) men det är galet skönt att få många saker bekräftade och veta att jag faktiskt gör rätt på mitt jobb. Vår föreläsare, Lena Elfström, är galet duktig och pedagogisk, och gör verkligen våra 5 timmar till rent nöje.

Efter jobbet gick jag till Flügger och köpte färg till hallen och köket. Olika färg i hallen, taket, trälisterna, kökstaket, köksväggen... Fan, jag tycker det är tråkigt att måla. Och göra förarbete... Blä. Tydligen tycker min vän Ma om att måla - I'll hold her to that saying... :) Hur som - Det blir antikgrått i både hall och på köksluckorna. Finfint, hoppas jag.

Ma har varit här på middag - Det blev jävligt enkelt, korvstroganoff och ris. Men gott som fan. Det blev en eller fyra öl också. Gissa du.

Och G är söt. I dag också. Nu måste jag tagga ner lite, så han inte får för sig att jag är för på eller nåt. Men söt. Det är han. Som fan.

So long. /A

1 kommentar:

Hedvig sa...

Jag tror inte på det det där med att man kan vara för på eller inte o huruvida det påverkar relationen eller inte. Vill man så vill man, vill man inte så skiter man i det :-). Puss på dig