lördag 9 augusti 2008

Höstbonar...

Ja, då är Anna-jag-måste-ha-ordning-på-saker igång. Städade min garderob i går. Slängde 2½ säckar med saker. Undrar varför det har varit så länge i min garderob när jag ändå inte ville ha just de där sakerna? Det kan man fråga sig... Hur som, så har jag nu helt fint sorterade korgar med diverse saker i, en del till och med sorterade i färghögar. I dag är projektet att smutsa ner miljön, vilket jag gör genom att tvätta min vita IKEA-soffa i sjukt mycket Klorin. Förlåt. Men jag kör inte bil, jag sorterar papper och PET-flaskor för sig och försöker handla Svanen-märkt när jag kan... Så jag känner att jag får det, okej? Senare är det kökets tur. Jag måste ju röja ur senast i morgon för på måndag morgon kommer de och röjer bort min gasledningar så jag kan få in min nya diskmaskiiiiiin!

Fick mess från G i dag. Han var bakis som två och behövde lite sms-kärlek. Det fick han. :)

Åkte ner på söder och fikade och lunchade med Mi. Det var mysigt - vi har inte heller setts på galet länge och hade mycket att prata om. Vi jämförde sjukt roliga historier utspelade på amerikanska flygplatser... Det däringa USA är ett intressant land, oavsett om man gillar det eller inte. Mi skulle gå på konsert med Winnerbäck - Och nu regnar det. Skitvädergudar. För min det spelar det ingen roll, för jag sitter här hemma och myser och bara tomtar, men stackars alla de som måste stå i regnet... Det kan väl regna sen, i natt, när ingen behöver vara ute??? Hur som, så ansträngde jag mig och försökte vara värsta gulliga flickväns-materialet och messade G och frågade om han behövde nåt, typ juice, cola, pizza eller kebab. Han svarade inte. Hoppas fan han sover som en sten, för såna där erbjudanden slänger jag ju inte omkring mig särskilt ofta... Han har ju, hur som, en tendens att svara alldeles på en gång i vanliga fall, så jag antar att han redan är förlåten... :)

Min lilla tonåring tog hål i öronen i går - Tredje gången gillt. Nu är det många år sen hon provade men hon tenderar att stöta bort dem, så vi får väl se hur det går den här gången. Hoppas hoppas hoppas att det går bra, så hon slipper vara som sin mor - den smyckeslösa flickan....

So long. /A

Inga kommentarer: