onsdag 6 augusti 2008

Sommar och sol på Munknäs

Vaknade av klockan - Vi hade hört att det skulle vara fint väder så vi ville inte sova bort dagen, och åt således frukost redan kl halv elva.... :) Vi har suttit ute hela dagen, och det kan vara så att min lilla näsa är lite skär nu... :)

På eftermiddagen skulle vi dricka lite Jacobs bubbel, men fick fan inte upp flaskan, så jag gick ner till Mas far på båten och han försökte till och med en rörtång, men korkjävlen satt ändå fast. Till slut gick den sönder. Det slutade med att vi fick öppna flaskhelvetet med KORKSKRUV! Hur ofta har du nånsin öppnat bubbelvin med korkskruv?? Hur som, det var värt väntan! Vi skålade i dag för kära Ci, som fyller tant... Trettio menar jag förståss! Hurra för dig, bästaste Ci!! Sen försökte B coacha mig i Sudoku, men fan alltså, jag är inte så himla bra på det... Hahaha, och förbannad som satan blir jag när det inte går som jag vill....

Vi grillade på kvällen, drack allt som kom i vår väg, så när vi väl skulle basta så var lilla Anna ganska susig och tyckte själv att hon var vacker. Ja. Precis i det stadiet var jag. Men vad roligt vi hade, Ma och jag, skrattade och berättade hemlisar för varandra halva natten. Barnen gick och la sig och jag var stursk, och skulle dricka mer öl och vänta in marelden. Vi har förresten lärt oss i dag, på radio Åland, att mareld är tokgiftig, nåt nervgift av nåt slag... Haahahaha, allt vackert är farligt. Allt gott är också farligt. Ibland måste man bara leva lite on the egde.... Så sagt och gjort, vid 2 i natt kollade vi, och visst var det mareld. Jag skulle egentligen bara vifta lite med foten i det, för det vara bara 17 grader i vattnet, men jag kunde inte låta bli - Sen var jag ett med Ålands hav och hade the diamond boobs medan Ma modigt tittade på från bryggan.... Hahahha... Jag har sällan frusit så jävla mycket som jag gjorde när jag klev upp efter 15-20 minuter, men alltså - det var sååå värt det.

Klockan 02.45 låg vi i våra sängar. Det vet vi med säkerhet. Hur det är med resten förtäljer inte historien... :)

Och jo, G har messat i dag också. Och han är fortfarande söt.

So long. /A

Inga kommentarer: