lördag 23 augusti 2008

Munknäs visar ifrån sig sin absolut bästa sida...


Vaknade före klockan (som vi ställt för att inte sova bort dagen) och blickade ut om en klarblå himmel, sol och fantastisk sensommardoft. Ma gick upp till storstugan och kokade underbart gott kaffe och efter storfrukost satt vi länge i solen, innan vi for ner till byn för att proviantera och äta glass. Väl tillbaka på stugan flyttade vi ner alla möblerna på bron (jag vet att det heter brygga på svenska, men nu var vi på Åland och där heter det bro - fast det är en brygga) och slog oss ner i gassande sol. Jag fick äran att öppna den fantastiska champagnen, Taittinger, som vi unnat oss för helgen. Efter en lång procedur fick vi äntligen njuta av de underbara bubblorna, och sen blev jag getingstucken. Aj. Det var mitt första getingstick på 24 år. Det kanske var min tur? Med tanke på att Mi hade en halv miljon myggbett och jag bara ett så fick jag nog ta det. :)

Temat för dagen var musik. För allt vi sa skulle det komma en sång. När vi inte kom på några som passade våra samtalsämnen så sjöng vi snaps-visor, och när de tröt så sjung vi snuskvisor. Det är inte så ofta i mitt liv som jag använt ordet fitta så många gånger. Men roligt var det. Ojoj.

Vi grillade sen, både kött och fisk, och Ma fixade potatis och MustaPekka-sås - Helt otroligt gott! Att jag också lyckades grilla nötköttet till perfection var heller ingen nackdel. :)

Kvällen fortskred med kast med liten abborre, träning på bron, fiskskådning, skratt, skitsnack, konsert på bron, mer skratt, och sist, men absolut inte minst - Midnattsbastu med mareldsbad! Helt otroligt. Väl i säng, så kroknade tydligen jag först. Sägs det. Jag vet faktiskt inte. :)

So long. /A

Inga kommentarer: