fredag 22 augusti 2008

I goda vänners lag

Kl 13 i dag möttes vi, jag, Ma, Mi och Ci i Bergshamra för avfärd mot Munknäs, Åland. Jag behöver säkert inte säga att det blev många skratt redan i bilen på vägen dit. Väl på båten så tog vi några öl, hängde lite i taxfreen och förberedde oss inför den stundande helgen. När vi kom fram till Mariehamn, blev det pizza i riktigt glutenfri anda och Anna var nöjd som få. På Munknäs väntade sedan bästaste mamman och pappan med bastun varm åt oss, så det blev bastubad och efter många pipiga skratt även bad i havet. Ma hoppade naturligtvis i först av alla, och jag hade hoppats att Ci skulle vara vekare än jag, men dessvärre var det inte så. Jag är nog en av de största badkrukorna på den här sidan ekvatorn... Förutom när det är mareld - Då jävlar kryper jag ner i spat fortare än du släpper din första morgonfjärt! Efter bastun satte vi oss nämligen i Saga (båten) och vid midnatt var jag tvungen att kolla efter marled, och det var så mycket och så vackert så jag bara var tvungen att simma lite... Helt obeskrivligt! :)

Alla flickor var duktigt fredagströtta så efter det obligatoriska Ma-asgarvet (det innebär att Ma hör nåt som hon tycker är roligt, börjar asgarva, och sen smittar hennes underbara garv så alla börjar skratta) somnade vi som små babysar allihopa...

Med hopp om en vacker lördag... So long. /A

Inga kommentarer: