tisdag 5 augusti 2008

Regn och blåst i Paradiset...

Vi vaknade tidigt, tittade ut genom gluggen och bestämde oss för att sova länge. Det var regnigt, grått och blåsigt i paradiset och då passar det bra att unna sig en riktig sovmorgon. Först vid halv tolv steg vi upp, Ma kokade alldeles fantastiskt gott kaffe och vi åt massor av goda mackor. Barnen hade lite svårt att aktivera sig, men när jag hotat de med storstryk så taggade de ner lite... :)

Ma och jag läste mest hela dan, tog lite pauser och tittade på foton, pratade om vår sommar, och bara kom ikapp i varandras liv. Alltså, att vara ifrån varandra så här länge är bara inte hälsosamt!

Messade ju ynglingen från i lördags i går, och han svarade helt stört... Hur som, så hörde han av sig i dag, och då var det annat ljud i skällan. Är det verkligen så enkelt att man bara ska låta bli att höra av sig för att intresset ska vakna? Jag vill inte tro det, men jag får det bevisat för mig om och om igen. Jag vill inte behöva spela det där sjuka skitspelet. Vill jag så säger jag det, men det är tydligen inte bra, men ändå vill alla killar ha "raka, öppna" tjejer. Jo tjena. Hur som - G är söt. Faktiskt. Även om han skickade ett lätt stört sms i går....

Bastu, öl och umgänge i dag med, sen krokande lilla Anna, fast hon hade lovat Ma att vara upp tills vi kunde se om det var mareld.... Zzzz... Förlåt Ma!!!

So long. /A

Inga kommentarer: