torsdag 14 augusti 2008

Länge till midsommar...

...har jag konstaterat i dag. Och i går. Och i förrgår. Hahaha.. Och då älskar jag ändå mitt jobb. Stackars de jävlar som hatar sina jobb... Det har varit en galen vecka på jobbet. Två dagar på lagret, och två på kontoret och en miljards saker att göra. Håller på att rekrytera ett 30-tal personer som ska jobba för oss på bokmässan, och schemalägga alla dem, plus vår egen personal, sisådär 22-23 stycken... Det är hur som helst intressant och roligt, men det är ju just inte det enda jag har att göra... Har haft en del intervjuer den här veckan - Det är verkligen roligt och intressant att lyssna på andra presentera sig själva och sälja sig själva. Stresshormonerna har hittat hem igen. Välkomna!

I tisdags hade jag flickorna här på middag - tokgod risotto med spenat och västerbottenost och prosciotto - och det var verkligen mysigt! Vin, mat och gott umgänge slår fan det mesta. Vad gjorde man utan vänner? Och finns det människor som inte har några vänner??? Hur överlever de i så fall??? I går tog jag ett par kalla med Pia nere på Mellow. Tur att Pia är vuxen och kan tala om för mig när jag inte bör dricka flera öl, och att hon säger det med fast röst så jag vet att hon menar allvar. Jag tror, på riktigt, att min alkoholtarm tror att det är semester fortfarande.... Inte bra. På allvar, inte bra.

Höll på att lacka ur på den gode G för han var så jävla loj och mesig, men sen hände nåt och nu är han rar igen. Hahahah... Jag kanske borde gå i terapi för min brist på tålamod med människor, men FAN jag HATAR att vänta. Verkligen. Rent och skärt HAT.

Jag läste i dag att Alex Schulman tycker att Blondinbellas blogg är så oerhört ointressant - Jag undrar vad han skulle säga om min??? *S* Jag har svårt att tänka mig att den gode Schulman skulle vara så mycket easier on me. Men jag vill gärna tro att jag har nåt som inte Blondinbella har... Hahahha...

So long. /A

Inga kommentarer: